Gjesteundersøkelse 2022
SP40 – 2022 Hva savnet du mest under oppholdet i Nesbyen?
Totalt 359 svar
I forbindelse med prosjektet Bærekraftig reisemålsutvikling gjennomførte vi flere undersøkelser blant innbyggerne, virksomhetene og besøkende i Nesbyen kommune. Bærekraftig reiseliv innebærer å ivareta behovene til både de besøkende, reiselivsnæringen, miljøet og lokalsamfunnet. Vi setter stor pris på innspill og meninger fra deg som er innbygger eller besøkende og vil fortsette arbeidet for at Nesbyen skal fortsette å være godt sted å bo- og besøke. Spørsmål til undersøkelsen kan sendes info@nesbyen.no
Innbyggerundersøkelsen 2022
Nesbyen Innbygger Data_Alle_220615 (1).pdf av Anna B Kollhus
Gjeste- og hytteundersøkelse 2022
NESBYEN Gjeste- og hytteundersøkelse 2022 av Anna B Kollhus
Resultatene fra spørreundersøkelser til både innbyggere og besøkende er svært viktig for Nesbyen som reiselivsdestinasjon og kommune. Det å dele resultatene kan gi både bedrifter og innbyggere muligheten til å dekke eventuelle behov i besøks- og bomarkedet i Nesbyen. På samme måte gir det også kommunen muligheten til å legge trykk der det er behov for å gjøre endringer i forbindelse med besøksstyring, miljø og trivsel i bygda. Selv om endringer ikke alltid skjer umiddelbart, kan det være verdifullt å ta med seg informasjonen og bruke den til å gjøre nødvendige justeringer.
Det er ikke alltid like lett å merke endringene når man står midt i dem, men når vi ser tilbake på de siste årene, er det tydelig at det har skjedd mye i Nesbyen. Nye butikker har åpnet dørene, og spennende arrangementer har trukket både fastboende og besøkende til bygda.
Disse utviklingene speiler behovene og ønskene innbyggere og besøkende delte med oss i våre undersøkelser fra 2022, og viser en organisk vekst som alle i Nesbyen kan være stolte av. Det er viktig for oss å anerkjenne disse fremskrittene og bruke dem som inspirasjon for fremtiden. Ved å feire hvert lille skritt, bygger vi sammen en bedre bygd for alle.
SP40 – 2022 Hva savnet du mest under oppholdet i Nesbyen?
Totalt 359 svar
SPM 11 – Har du forslag til tiltak som kan gjøre Nesbyen til et mer bærekraftigreisemål og et enda bedre sted å bo og besøke?
Totalt 163 svar
Besøkende/hytteeiere savnet spisesteder og kafeer og 19 ønsket seg et bakeri:
Fastboende savnet spisesteder og kafeer og 9 ønsket seg et bakeri:
Savnet flere/bedre butikktilbud av ulike typer
Savnet sportsbutikk
(I spørreundersøkelse fra 2020 var det 105 svar som savnet sportsbutikk)
Fastboende savnet Savnet flere/bedre butikktilbud av ulike typer
Besøkende/hytteeiere ønsket mer liv & røre og et hyggeligere sentrum
Fastboende ønsket mer liv & røre og et hyggeligere sentrum
Spørsmål 2020: Hvilke tjenester knyttet til din bruk og vedlikehold av fritidsboligen/eiendommen din savner du mest på Nesbyen? Nevn gjerne flere
Totalt 303 svar
Savnet kildesortering eller var ikke fornøyde med avfallshåndteringen
Savnet stolheis:
Nesbyen jobber med å sertifisere seg som Bærekraftig reisemål og vi er opptatt av å ta vare på natur, miljø, kulturarv, lokalbefolkning og gjester her i Nesbyen. I den forbindelse ønsker vi tilbakemelding fra våre gjester og hyttefolket for å gjøre Nesbyen til et enda bedre sted å besøke.
Vi vil sette veldig pris på om du kan ta deg tid til å svare. Spørreundersøkelsen tar ca. 5 minutter og er anonym.
Har du spørsmål til undersøkelsen, kontakt oss på e-post: info@nesbyen.no
På forhånd tusen takk for at du bidrar! 🙂
Dersom du velger å reise til et bærekraftig reisemål, bidrar du til å ta vare på vår historiske og kulturelle arv samtidig som du støtter opp om lokalsamfunn, tradisjoner, natur og miljø. Du ønskes varmt velkommen av stedets vertskap, som også gjerne serverer deg lokal mat som er høstet, produsert og tilberedt i nærområdet.
Merket betyr imidlertid ikke at et reisemål er 100 prosent bærekraftig på alle områder, men at de er i en langsiktig prosess. Reisemålene evalueres hvert tredje år.
Les mer om Bærekraftig Reisemål på VisitNorway.no
Les mer om vårt arbeid med miljøsertifisering, og se våre miljøsertifiserte medlemsbedrifter her.